keskiviikko 4. heinäkuuta 2018

5. raskausviikko (rv4+0-4+6)

Tänään on viimeinen päivä 5. raskausviikkoa ja huomenna alkaisi sitten jo 6. raskausviikko eli rv5+0. Mua alkuun vähän hämmensi tämä raskausviikkojen lasku- ja merkitsemistapa, vaikka onhan se periaatteessa aivan looginen, mutta silti välillä mietin, että jos ihmiset puhuvat vaikka "raskausviikosta kahdeksan", niin tarkoittavatko he 8. raskausviikkoa eli rv7+ vai 9. raskausviikkoa eli rv8+. :D Siksipä nyt selvennykseksi aina otsikkoon molemmat!

Ällö- ja ärsytysvaroitus nyt tästä tämän kappaleen ensimmäisestä lauseesta, mutta tämä viides raskausviikko on kokonaisuudessaan ollut aivan ihana <3 Onhan tää ensimmäinen viikko, kun olen tiennyt raskaudesta. Tottakai välillä huolestuttaa olenko mä oikeasti raskaana ja jatkuuko raskaus, mutta olen onnistunut myös nauttimaan tästä viikosta :) Ei ole vielä kuvottanut tai ollut ihan tappoväsymystäkään, joten olen voinut vain hymyillä ja syödä. Tuntuu, että viikon loppua kohti nälkä on vain yltynyt ja herään lähes aina klo 3 nälkään, syön tai en syö riippuen kuinka kova näläntunne, pyörin sängyssä klo 5.30 asti, lähes juoksen syömään aamupalaa, töihin saapuessa klo 8 on taas nälkä ja syön yleensä siinä klo 8.30 jotain ja sitten klo 10.30 tuntuu, että voisin syödä ihan mitä tahansa ja mielellään heti! Yleensä käyn lounaalla klo 11, mutta eilen menin lounasravintolan oven taakse heti klo 10.30, jolloin se aukeaa ja ovi olikin lukossa! Tarjoilija tuli kyllä avaamaan oven klo 10.32, mutta siinä vaiheessa tuntui, että olisin voinut kuristaa sen siitä hyvästä, että piti mua nälässä ylimääräiset KAKSI MINUUTTIA! Se nälkä oli vaan jotain niin jäätävää, että harvoin olen sellaista nälän tunnetta kokenut :P Ja se mun syöminen ei kyllä ollut mitenkään kaunista katsottavaa, kun tuntui, että on vain saatava äkkiä jotain suuhun, ihan sama mitä ja millä tavalla. Mä jopa söin jauhelijakeittoa haarukalla, koska en ollut muistanut ottaa linjastolta lusikkaa enkä viitsinyt enää lähteä hakemaan :D Onneksi työkaverit tuli syömään vasta klo 11 ja viereiset pöydät olivat vielä tyhjiä siinä vaiheessa, kun mä haarukoin mun keittoa ja tungin leipää suuhun minkä kerkesin :D

Aamuyöllä herääminen on nyt tullut ihan tavaksi, mutta onneksi nukahdan illalla jo klo 21-22, joten siinä saa edes 6 tuntia unta. Heräily alkoi jo ennen plussaa, mutta koska mulla on joskus ollut sitä negakierroissakin niin en kiinnittänyt asiaan silloin sen enempää huomiota. Toivottavasti se jossain kohtaa vaihtuisi niihin 12 tunnin yöuniin, mitä moni raskaana oleva tuntuu nukkuvan alkuraskaudessa. Ainakin lueskelin, että yleensä 6. raskausviikolla eli ensi viikolla väsymys on suurinta, joten sitä odotellessa :) Onneksi mulla alkaa kesäloma huomenna, joten voin sitten rauhassa olla kotona väsynyt ja pahoinvoiva jos niin käy. Ensi viikolle ei arkipäiviksi ole edes mitään hierontaa ja lounastreffejä kummempaa sovittuna, joten siltäkin osin voi mennä oman olon mukaan. Viikonloppuna on sitten ystävä kauempaa tulossa tänne seudulle ja nähdään ystäväporukalla lauantaina ja/tai sunnuntaina, mutta hekin kaikki tietävät raskaudesta, joten ei tarvitse peitellä huonoa oloa jos sellainen iskee. :)



2 kommenttia:

  1. Ääk, ihanaa! Tulin lomareissulta kotiin ja täällä olikin ihania uutisia odottamassa. Todella paljo onnea plussasta <3 Ihan mielettömän ihanaa ja olen todella iloinen teidän puolesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, on tää vaan huikeeta <3 Ja onnea myös sinulle odotukseen! :)

      Poista